מאמרים, כתבות ופוסטים יעשירו את הנכסים הדיגיטליים שלכם, אבל זה ממש לא התפקיד היחיד שלהם. במציאות שבה שיטות השיווק המסורתיות כבר שחוקות, שיווק מבוסס תוכן הוא הדבר שאליו צריך לכוון 

פעם חשבנו שבשביל לקדם עסק צריך לפרסם ולדחוף אותו בכל הכוח – אבל היום אנחנו יודעים שהגישה הזאת לא יעילה, ולעיתים אפילו מזיקה. מרבית שיטות השיווק שהיו נהוגות בעבר נתפסות היום כנדושות ומטרידות, ואת מקומן תופסות שיטות חדשות שמבוססות על תוכן שמציע ערך אמיתי ללקוח. 

כדי להבין בדיוק במה מדובר, חשוב להכיר שתי אסטרטגיות שיווק מרכזיות - Outbound Marketing (שיווק יוצא), ו- Inbound Marketing(שיווק נכנס). 

אסטרטגיית אאוטבאונד כוללת שיטות שיווק מסורתיות כמו פרסומות בטלוויזיה וברדיו, מודעות בעיתונים, שלטי חוצות, פליירים, וטלמרקטינג. למרות השוני בין השיטות, בכולן החברה היא זאת שמתאמצת ליצור את הקשר עם הלקוחות ועושה שימוש במסרי מכירה אגרסיביים. אסטרטגיית השיווק הזאת היא עדיין ברירת המחדל של עסקים רבים, אבל בפועל היא בעייתית מאד. בראש ובראשונה, הרבה מהשיטות שצוינו נתפסות כמטרד, ובמקום למשוך לקוחות הן דווקא מרחיקות אותם. מעבר לכך, האסטרטגיה הזאת כבר לא מותאמת לתקופה הנוכחית, כי היום אפשר לחסום בקלות שיחות, אימיילים והודעות, ולכן הרבה מהמסרים שמופצים בכלל לא מגיעים לקהלי היעד שלהם. 

אסטרטגיית אינבאונד מציעה גישה אחרת לגמרי – כאן המטרה היא לא לדחוף מוצרים אלא למשוך לקוחות. כדי לעשות זאת, צריך להעשיר את הערוצים הדיגיטליים של העסק בתכנים איכותיים שיתנו מענה לשאלות ולצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים. התכנים האלה יכולים לכלול מדריכים, מאמרים מקצועיים, השוואות בין מוצרים, סקירות של מצב השוק ועוד. ככל שהתוכן יותר תורם, כך הוא מגביר את הנוכחות של המותג ברשת ומאפשר ללקוחות הנכונים לאתר אותו בקלות. בנוסף, תוכן בעל ערך עוזר לבנות מערכת יחסים עם לקוחות ומעודד אותם לבטוח באותו מותג, להיקשר אליו, ובהמשך גם לסגור עסקה. 

מאמרים הם דרך נהדרת להעשיר את האתר, ופוסטים יכולים להפוך את החשבון החברתי למעניין – אבל זאת רק אחת הסיבות לכך שכדאי לכם להשקיע בכתיבת והפצת תוכן. הסיבות החשובות יותר הן שתוכן איכותי ימשוך אליכם לקוחות רלוונטיים, יבסס את הקשר שלכם איתם, וימצה את המותג שלכם כאוטוריטה בתחומו. אם כך, במקום ליפול בטעות הנפוצה ולהמשיך לדחוף את העסק שלכם בדרכים אגרסיביות, לכו על גישה עדכנית יותר ותנו לתוכן לעבוד בשבילכם.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.