יש לכם עסק מבטיח, אתם מציעים מוצר נהדר והשירות שלכם פשוט מעולה – אבל כל זה לא יעזור לכם אם לא תצליחו להבליט את עצמכם בין כל המתחרים שלכם. כאן בדיוק נכנס לתמונה המושג 'שפת המותג'.

שפת המותג היא השפה שבה אתם משתמשים כדי להציג את המותג שלכם כלפי חוץ. באמצעות שפת מותג אתם תוכלו לאפיין את המותג שלכם, לבדל אותו מהמתחרים, לשדר עקביות, לדייק את המסרים שלכם, והכי חשוב – להגיע לקהל הנכון. אז איך בונים שפת מותג אפקטיבית? 

  1. שאלו את עצמכם: מה מאפיין ומייחד את העסק שלי? מיהו קהל הלקוחות שלי ומה מעניין אותו? מיהם המתחרים שלי ואיך הם משווקים את עצמם? איך המותג שלי נשמע היום – ואיך אני רוצה שהוא יישמע?; רשמו את המסקנות שלכם, הן ישרתו אתכם בהמשך.

  2. עברו על התכנים שכבר פרסמתם ובדקו מה עובד יותר ומה פחות. זה יעזור לכם להבין מה הקהל שלכם מחפש.

  3. צרו מילון מותג: חשבו על המילים שמייצגות את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר ובדקו כיצד ניתן להדגיש אותן. במקביל חשבו על מילים שאתם לא רוצים לקשר עם העסק, וודאו שאתם לא עושים בהן שימוש.

  4. החליטו על סגנון כתיבה: בשביל לשדר עקביות ואחידות, הגדירו את צורת הניסוח שתלווה את הטקסטים שלכם – למשל כתיבה בגוף ראשון או שלישי? שימוש בסלנג או בשפה גבוהה? שימוש במילים באנגלית או שמירה על עברית בלבד?

  5. צרו תכנים חדשים בהתאם לשפת המותג שגיבשתם, ועברו עליהם באופן קבוע כדי לוודא שהם אכן תואמים את הדרישות שלכם ומניבים את התוצאות הרצויות.

סיימתם לגבש את שפת המותג שלכם? עכשיו שימו לב שאתם מחילים אותה על התכנים שאתם מעלים ובכל הערוצים – מהתכנים המופיעים באתר העסק, דרך הפוסטים ברשתות החברתיות, ועד למודעות ולסרטונים שאתם מפיצים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.