קשה מאד לנסח מסר שיווקי מוצלח, והקושי הזה עולה מדרגה כשמנסים לפנות לקהלי יעד שונים. בשביל להצליח במשימה, חייבים להיפרד מאמירות גנריות ולהתחיל לדייק את המסרים בהתאם ללקוחות  

מסר שיווקי מוצלח הוא מסר שתופס את תשומת הלב של הלקוח, וגורם לו להבין איך המוצר או השירות המוצגים יכולים לפתור לו את הבעיות. בשביל שהמסר ייקלע למטרה, צריך להגדיר מיהו קהל היעד, לזהות מה מטריד אותו, ולהגיש לו את הפתרון שהוא מחפש. חשוב גם להסביר מהם היתרונות שיש למותג שלכם על פני המתחרים, ולבסס את הטענות באמצעות הוכחות שונות כמו המלצות של לקוחות אחרים, סיפורי מקרה או נתונים מדעיים. 

אפשר להרחיב עוד הרבה על איך מנסחים מסר שיווקי מוצלח, אבל כלל האצבע אומר שהמסר צריך לעסוק בלקוח ולא במוצר. מהסיבה הזאת, מסר אחד שפונה לקהלי יעד עם בעיות ותועלות שונות, בהכרח יפספס הרבה מאד לקוחות פוטנציאליים.  


מהגנרי לפרסונלי – איך מנסחים מסר שמתאים ללקוח? 

אנחנו יכולים לאהוב או לשנוא את זה, אבל היום קל מאד להשיג מידע על הלקוחות. כל הערוצים הדיגיטליים והרשתות החברתיות אוספים נתונים על המשתמשים, ומאפשרים למפרסמים לטרגט קהלי יעד רלוונטיים. סביר להניח שאתם כבר משתמשים בכלים האלה ומצליחים להבין איפה נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אבל אם אתם פונים לכולם באותו אופן אז אתם כנראה מחמיצים את רובם. 

כדי להגיע ללקוחות בצורה נכונה, צריך לחלק אותם לקבוצות של קהלי יעד בהתאם למאפיינים שלהם. אם נניח יש לכם מוצר שקשור לעולמות העיצוב, אז קהלי היעד שלכם יכולים להיות לקוחות, מעצבים, ונגרים. בשביל להצליח לתפוס את כולם, אתם חייבים להבין מה המניעים של כל קבוצה כזאת, מה הצורך שלה, ומה עלול לחסום אותה מלבצע רכישה. 

שימו לב שההבדל בין הלקוחות לא חייב להיות קשור בתחומי העיסוק שלהם. לפעמים לקוחות נבדלים זה מזה בנתונים אישיים כמו גיל, מגדר, חתך סוציו-אקונומי ורקע תרבותי. אם זה המצב אצלכם, חשוב לבדוק שהמסר מנוסח בשפה ובסגנון שמדברים אליהם. מסר אחד שמבקש לפנות גם לתלמידים וגם להורים שלהם, למשל, יפספס לפחות את אחת מהקבוצות.   



יצירת מסרים דיפרנציאליים - זה באמת שווה את ההשקעה?

מאד מפתה לנסח מסר אחד ולרוץ איתו, אבל כמו שמוכיחים קמפיינים שיווקיים רבים – זה פשוט לא עובד. לפני שאתם משקיעים כסף בהפצת מודעות ופרסומות, קחו זמן למפות את קהלי היעד שלכם ולהבין את המניעים, הצרכים והחסמים של כל אחד מהם. רק אחרי שתבינו היטב אל מי אתם מבקשים לפנות, תוכלו להבין איך לעשות את זה ותוכלו להתאים את המסרים שלכם בצורה מדויקת ללקוחות. זכרו, המטרה שלכם היא לא להגיד כמה טוב המוצר שלכם – אלא לגרום ללקוח להבין איך המוצר הזה טוב בשבילו.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.