20/11/2023

מאמר לאתר בתחום המשפט

הנקודות שלא תרצו להרוויח – המשמעות של שיטת הניקוד לעבירות תנועה ביצעתם עבירת תנועה ונרשמו לחובתכם נקודות? יכול להיות שהצבירה הזאת תימחק בלי שום השלכות, אבל גם יכול להיות שהיא תוביל ל פסי לת הרישיון שלכם. ככה עובדת שיטת הניקוד של משרד הרישוי שיטת הניקוד של משרד הרישוי היא אמצעי מעקב שמופעל במרבית המקרים בהם נהגים מבצעים עבירות תנועה. כאשר מדובר בעבירות קלות ובודדות, אין השלכות ממשיות לרישום של הנקודות והצבירה נמחקת תוך פרק זמן מוגדר. אולם, כאשר נצברות נקודות רבות בתקופה קצרה, הדבר יכול להוביל ל פסילת הרישיון, ולחייב את הנהגים המורשעים לבצע אמצעי תיקון שונים, כמו קורס נהיגה נכונה או מבחן נהיגה חוזר. איך נצברות נקודות ואיך הן נמחקות? למעט מספר עבירות קלות כמו עבירות חנייה או עבירות מהירות מהרף הנמוך שלרוב מסתכמות בקבלת קנס, מרבית עבירות התנועה מובילות גם לצבירת נקודות. צבירת הנקודות מחולקת לחמש דרגות חומרה – מ-2 נקודות ועד ל- 10 נקודות. ככל שהעבירה שבוצעה חמורה יותר, כך ירשמו לחובת הנהג יותר נקודות. כך למשל, נסיעה על מדרכה תגרום לרישום של 2 נקודות, חציית קו הפרדה רצוף תרשום 6 נקודות, ונהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים תעלה לנהג ב 10- נקודות חובה. ההרשעות והנקודות לא באמת נמחקות כיוון שהן נשארות ברישום תדפיס הניקוד של משרד הרישוי. עם זאת, בסיום תקופת הצבירה, שעליה נפרט מיד, הן לא נלקחות יותר בחשבון. תקופת הצבירה ואמצעי התיקון חישוב הנקודות של נהג מורשע מתבסס על סך הנקודות שנרשמו לו בגין כל העבירות שביצע בתוך תקופת הצבירה שהוגדרה לו. תקופת הצבירה של הנקודות נספרת מיום ביצוע עבירת התנועה הראשונה, ונמשכת שנתיים או ארבע שנים – תלוי במספר הנקודות שנצברו. עד 22 נקודות, תקופת הצבירה היא שנתיים. אך מ-22 נקודות ומעלה, תקופה הצבירה עומדת על ארבע שנים. כלומר, אם במהלך תקופה של שנתיים נהג ביצע שלוש עבירות תנועה ועבור כל אחת מהן נרשמו לו 4 נקודות, יש לו סך הכול 12 נקודות, ולכן תקופת הצבירה שלו מתאפסת. לעומת זאת, אם הנהג קיבל 10 נקודות בגין כל אחת משלוש העבירות האלה, כבר יש לו 30 נקודות, ולכן תקופת הצבירה שלו מתארכת לארבע שנים. מכאן, שכל נקודה נוספת שהוא יצבור בשנתיים הבאות תיספר יחד עם 30 הנקודות שכבר רשומות לו. חשוב לדעת שסיום תקופת הצבירה לא בהכרח מוביל לביטול הנקודות. רק במקרה שבו נרשמו עד 12 נקודות, הרישום מתאפס אוטומטית בתום תקופת הצבירה. אולם, אם נרשמו יותר מ12- נקודות באותה תקופת צבירה, הנהג נדרש לבצע אמצעי תיקון שונים כדי לבטל את רישום הנקודות. תקופת הצבירה ואמצעי התיקון הנדרשים בהתאם למספר הנקודות – הפירוט המלא: 10-0 נקודות הנקודות נמחקות אוטומטית אחרי שנתיים, ולא נדרש אמצעי תיקון. 22-12 נקודות הנהג נדרש לגשת לקורס בסיסי בנהיגה נכונה בהיקף של 12 שעות לימוד, ולעבור מבחן. עד לרישום של 22 נקודות, תקופת הצבירה היא שנתיים. החל מ22- נקודות, תקופת הצבירה היא ארבע שנים. 34-24 נקודות הנהג נדרש לגשת לקורס מתקדם בנהיגה נכונה בהיקף של 12 שעות לימוד, ולעבור מבחן. הנקודות נמחקות אחרי ארבע שנים, ובתנאי שהקורס הושלם בהצלחה. 36 נקודות ומעלה רישיון הנהיגה נפסל לשלושה חודשים. לחידוש הרישיון, הנהג נדרש לעמוד בבחינה עיונית (תיאוריה). 72 נקודות בתוך שש שנים אם נהג צבר 72 נקודות בתקופה של שש שנים, רישיון הנהיגה שלו נפסל ל-9 חודשים והוא נדרש לעבור מבחן נהיגה עיוני (תאוריה), מבחן נהיגה מעשי (טסט), ובדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. שימו לב! • קורסי הנהיגה והמבחנים השונים כרוכים בהוצאות כספיות שבאות על חשבון הנהג. • יש להתייצב לקורס נהיגה נכונה תוך שישה חודשים מיום קבלת הזימון, אחרת רשות הרישוי יכולה להתלות את רישיון הנהיגה עד להשלמת הקורס והמבחן. • נהג שהחסיר לפחות 20% משעות הלימוד בקורס, או נכשל שלוש פעמים במבחן סיום הקורס, נחשב כמי שלא ניגש לקורס. שיטת הניקוד – מצבים משפטיים מיוחדים ממש כפי שניתן לערער על קבלת קנסות, ניתן לערער גם על רישום נקודות – ובמקרים מוצדקים אפילו לזכות. בשביל לשפר את הסיכויים לזכות בערעור, כדאי להיעזר בעורכ/ת דין המתמחה בדיני תעבורה. איך לערער על נקודות שנרשמו לי בגין עבירה שלא ביצעתי? לעיתים, בעיקר כשמדובר בעבירות שנקלטו במצלמה, הנקודות עלולות להירשם על שם בעל הרכב ולא על שם הנהג שביצע את העבירה בפועל. במקרה כזה, אפשר להגיש לבית המשפט לתעבורה תצהיר מטעמו של הנהג שביצע את העבירה, ולבקש להסב את הדוח והנקודות על שמו של הנהג המבצע. אפשר לבטל או לשנות אמצעי תיקון שנקבע? אם הוטל עליכם אמצעי תיקון מסוים ואתם מעוניינים לבטל או לשנות אותו, אתם יכולים לפנות תוך 30 ימים לרשות הרישוי ולהציג את עמדתכם. הרשות לא מחויבת להיעתר לבקשה שלכם, אבל היא רשאית לבטל את אמצעי התיקון או להחליף אותו באמצעי תיקון אחר, בהתאם לשיקול דעתה. אפשר לבטל פסילת רישיון? אם נפסל לכם הרישיון בגלל רישום של נקודות או אי-הגעה לקורסים, תוכלו לפנות למשרד הרישוי ולבקש לנמק את עמדתכם מול וועדת החריגים. אם הוועדה תשתכנע, ייתכן שתוכלו להימנע מפסילת רישיון הנהיגה, לקצר את תקופת הפסילה או ל קבל במקומה אמצעי תיקון אחר. ולסיום – איך לברר כמה נקודות נצברו לחובתי? כפי שהבנתם, חשוב להיות במעקב אחר מספר הנקודות התקפות הרשומות לחובתכם. בשביל לעשות זאת, אתם יכולים להנפיק תדפיס נקודות עדכני ללא עלות באחת מהדרכים הבאות: 1. לגשת לאחת מעמדות השירות העצמי, להזין את מספר האשראי, ולקבל את התדפיס במקום. 2. לגשת לאחד מסניפי משרד הרישוי ולבקש שינפיקו עבורכם את הטופס. יש לזמן תור מראש. 3. להתקשר למוקד משרד הרישוי בטלפון 5678 ולהזדהות עם מספר תעודת זהות ומספר רישיון. התדפיס ישלח לכתובת הדואר המעודכנת שלכם תוך עשרה ימים.

מאמר לאתר בתחום השיווק

השינוי מתחיל מבחוץ: החשיבות של אסטרטגיית עיצוב ההתנהגות והדרכים ליישם אותה כנראה שנתקלתם לא פעם במושג "עיצוב התנהגות" – אבל עד כמה אתם מבינים אותו ואת ההשפעה שיכולה להיות לו על העסק שלכם? במאמר הבא נתמקד באסטרטגיה המרתקת והיעילה הזאת, ונראה איך אפשר ליישם אותה בארבעה צעדים פשוטים. רובנו היינו שמחים לאכול יותר בריא, לעשות יותר כושר ולבלות פחות זמן מול הטלוויזיה – אבל שינוי של הרגלים והתנהגות הוא אתגר לא קטן. כיום קיימים הרבה מאד מוצרים ושירותים שמטרתם לדחוף אותנו לעמוד ביעדים שלנו או לסייע לנו לסגל הרגלים חדשים, אבל רק מעטים מהם באמת אפקטיביים. בשביל להצליח לחולל שינוי משמעותי בהתנהגות של אנשים, אי אפשר להסתפק בשיטות עיצוב ושיווק מסורתיות. לפני הכול, צריך ללמוד את הפסיכולוגיה של קבלת ההחלטות, כדי להבין כיצד אנשים מפרשים מידע ומה מניע אותם לבצע פעולות מסוימות ולהימנע מאחרות. כאן אנחנו פוגשים במושג החשוב "עיצוב התנהגות" (Behavioral Design – BD), שנעשה משמעותי יותר ויותר בעולמות השיווק, ובפרט בכל הקשור לקידום מוצרים דיגיטליים. עיצוב התנהגות מציע גישה שונה בעיצוב חווית המשתמש. בעוד שמרבית טכניקות ה-UX מבקשות ללמוד את הקהל כדי לדעת איך להתאים עבורו את המוצר, כאן המטרה היא ללמוד את הקהל כדי לדעת איך להתאים אותו למוצר. במילים אחרות, המטרה בעיצוב התנהגות היא להביא את השינוי מהכיוון של הלקוחות – וזה שאפתני בדיוק כמו שזה נשמע. עיצוב התנהגות – מה זה בעצם אומר? עיצוב התנהגות הוא מערך של טכניקות שנועדו להניע אנשים לשנות הרגלים מסוימים ולרכוש חדשים. עיצוב התנהגות נשען על ידע אקדמי ומחקרים ממגוון רחב של תחומים בהם מדעי ההתנהגות, מדעי הקוגניציה, פסיכולוגיה והתנהגות צרכנית. על הידע הזה נוספים מחקרים ייעודיים שמתמקדים בקהל הלקוחות הפוטנציאלי. מטרתם של המחקרים האלה היא להבין באופן ספציפי מה מעניין את האנשים אליהם מבקשים לפנות, ולהכיר את דרכי הפעולה שלהם. הרעיון בעיצוב התנהגות הוא לעצב התנהגויות של אנשים ולכוון אותם לפעולות מסוימות – אבל החוכמה היא לעשות זאת מבלי שהם יבחינו בכך. בשביל לעמוד במשימה, צריך להבין איך אנשים חושבים ועל סמך מה הם מקבלים החלטות. רק אחרי שיש את ההבנה הזאת, אפשר לגייס כלים מעולמות התוכן, העיצוב והטכנולוגיה, ולנסות לקנות השפעה. ארבעת השלבים לעיצוב התנהגות יעיל: שלב ראשון: משכו תשומת לב אולי יש לכם מוצר מעולה, אבל אף אחד לא ידע מזה אם לא תצליחו לעורר עניין ולמשוך תשומת לב. בשביל להציג את מה שיש לכם להציע כמזמין ואטרקטיבי, אתם יכולים להשקיע בעיצוב ייחודי שיבדל את המוצר שלכם ממוצרים דומים. ניתן גם לשלב גרפיקה מעניינת או סרטונים שיתפסו את העין, או להיעזר באמצעים תוכניים מעולם הסטוריטלינג. המלצה נוספת היא לנסות להעביר מסר כמה שיותר אישי, וזאת מאחר שאנשים נוטים להגיב למסרים שמותאמים לצרכים ולתחומי העניין הספציפיים שלהם. איך זה נראה בפועל? Airbnb מצליחים ליצור רושם ראשוני חזק, בזכות שילוב של תמונות וסרטוני וידאו. בנוסף, הם עושים שימוש בשפה חמה ומזמינה, שמעודדת אנשים להמשיך לחקור את האתר שלהם. חברה נוספת שמצליחה היטב למשוך תשומת לב היא Mint. החברה הזאת שולחת ללקוחות אימיילים שמתריעים בפניהם על דפוסי הוצאות חריגים שנרשמו אצלם, ובכך מעוררת אצלם עניין אישי ותגובה רגשית שמקשים עליהם להישאר אדישים. שלב שני: השפיעו על קבלת ההחלטות לאחר שתפסתם את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים, זה הזמן להניע אותם לבצע פעולה. כדי לצלוח את המשימה הזאת, עליכם להעביר את המסר שלכם באופן מדויק וברור. חשוב שתבהירו לאנשים לקראת מה הם הולכים ומה ייצא להם מכך, ורצוי שתשלבו גם המלצות והצעות מותאמות שיגרמו להם לסמוך עליכם. איך זה נראה בפועל? פלטפורמות לגיוס המונים, דוגמת Kickstarter, עושות שימוש במספר טכניקות שנועדו להשפיע על קבלת ההחלטות של המשתמשים. אחת מהן היא להעניק להם הטבה תמורת התמיכה שלהם, כמו גישה מוקדמת למוצר או מפגש עם היזם. בנוסף, התמיכה מתאפשרת לפרק זמן מוגבל, מה שמעודד אנשים לפועל מהר. טכניקה נוספת, היא להציג למשתמשים את כמות התומכים שנרשמה עד כה, ולהראות להם שהם לא היחידים שמוכנים לקיים את ההתחייבות הזאת. שלב שלישי: הקלו על ביצוע הפעולה ברגע שהלקוחות השתכנעו לפעול, התפקיד שלכם הוא להוביל אותם בתהליך ולוודא שאין בדרך מחסומים שעלולים לגרום להם להתחרט ולסגת. כדי לעשות זאת, עליכם לפשט את הפעולה כמה שיותר, ולצמצם אותה למינימום צעדים. בנוסף, רצוי להציג את כל השלבים העתידיים, למשל באמצעות סרגל שמראה את מסלול ההתקדמות. המלצה נוספת היא להיערך למצב שבו אנשים מפסיקים את תהליך ההרשמה או הרכישה באמצע. במקרה כזה רצוי לשמור עבורם את כל מה שעשו עד כה, ולשלוח להם תזכורת לחזור ולהשלים את הפעולה. איך זה נראה בפועל? ZenPayroll מאפשרת לאנשים לבצע תרומות לארגוני צדקה באופן קל ונוח. במקום לבקש מאנשים להזין פרטי אשראי בכל תרומה בנפרד, היא מעניקה להם את האפשרות לבצע חיוב אוטומטי שירד ישירות מהמשכורת שלהם, ובכך חוסכת להם עיסוק ולבטים. שלב רביעי: עודדו עקביות וקשר ארוך טווח זה לא מספיק לשכנע אנשים לבצע פעולה באופן חד-פעמי. בשביל ליצור השפעה משמעותית לטווח ארוך, חשוב לבנות עם הלקוחות קשר מתמשך, ולעודד אותם להשתמש שוב ושוב במוצר או בשירות שלכם. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי חיזוק המוטיבציה הפנימית שלהם. מחקרים מראים שאנשים נמשכים לחוויות שמעניקות להם תחושה של מטרה, ולפעולות שמאפשרות להם לבטא את עצמם, לרכוש שליטה או ליצור קשרים חברתיים. לפיכך, רצוי להדגיש בפניהם את התועלת שהם מרוויחים מהמוצר או מהשירות שלכם, ואת האופן שבו הוא מחזק את המטרות שלהם. בנוסף, כדאי להזכיר להם שהם נמצאים בתוך תהליך, ולחזק את ההתקדמות שלהם על ידי משוב חיובי או חלוקת פרסים. לסיכום אסטרטגיית עיצוב ההתנהגות מפגישה בין ידע מעולמות הפסיכולוגיה ומהמדע, לבין חשיבה יצירתית ואמצעים גרפיים ותוכניים. בשביל לעצב התנהגות וליצור השפעה אמיתית, עלינו להבין מה גורם לאנשים להתעניין, ומה מניע אותם לקבל החלטה ולדבוק בפעולה מסוימת לאורך זמן. לאחר מכן, יש לחשוב על שיטות שבעזרתן נוכל ליישם את התובנות האלה כדי לכוון אנשים לפעולה הרצויה מבחינתו, ולוודא שהמוצר שלנו לא נזנח או נשכח במהרה.

מאמר לאתר הכנה לצבא

יש עם מי לדבר? המשמעות האמיתית של פגישה עם קב"ן הקב"ן אמור לעזור למשרתי צה"ל להתמודד עם קשיים שונים – אז למה כל כך הרבה חיילים עדיין חוששים לפגוש אותו? הסיפור של קצין בריאות הנפש צבא הוא תקופה מלחיצה שיכולה לעורר הרבה קשיים ולהציף רגשות חזקים. כאן נכנס לתמונה הקב"ן (קצין בריאות הנפש) שתפקידו לסייע לחיילים עם מצב נפשי ירוד. על פניו הפתרון הזה נראה נהדר, אבל בפועל הרבה חיילים נמנעים מלפגוש קב"ן. יש הרבה מאד סיבות לוותר על פגישה עם קב"ן, אבל רובן לא מדויקות או לא נכונות בכלל. אז בגלל כל השמועות הסותרות, החלטנו שאנחנו פשוט חייבים לעשות סדר. למי קראתם פסיכיאטר? התפקיד של הקב"ן נתחיל מהבסיס. קב"ן זה ראשי תיבות של קצין בריאות נפש, וכמו שהשם מרמז, התפקיד שלו הוא לאבחן את המצב הנפשי של חיילים בשירות חובה או מילואים ושל מועמדים לשירות, ולהעניק להם סיוע בהתאם. הקב"ן גם מעריך את היכולת של החייל שמגיע אליו לתפקד במסגרת שבה הוא נמצא, ויכול להמליץ על הקלות בתנאי השירות של אותו חייל. במצבים חריגים הקב"ן אף עשוי להמליץ על פטור משירות צבאי או על שחרור מוקדם. בשונה ממה שהרבה אנשים חושבים, קב"ן ופסיכיאטר צבאי הם שני תפקידים שונים. הקב"ן הוא פסיכולוג קליני או עובד סוציאלי שעבר הכשרה ייעודית לטיפול בחיילים. הוא מוסמך לאבחן חיילים ולטפל בהם, אבל בניגוד לפסיכיאטר הוא לא יכול לרשום תרופות. במקרים שבהם הקב"ן מזהה מצוקה נפשית גדולה, הוא יכול להפנות את החייל להמשך טיפול אצל פסיכיאטר צבאי. קחו מספר – הדרך לקביעת פגישה עם קב"ן החדשות הטובות הו שכל חייל זכאי להיפגש עם קב"ן, החדשות הפחות טובות הן שלא תמיד קל להשיג את הפגישה הזאת. אם אתם מעוניינים בפגישה עם קב"ן אתם צריכים לקבל אישור מהמפקד הישיר, ולהסביר לו מדוע אתם מעוניינים בכך. זה אולי נראה כמו חדירה לפרטיות, אבל הדברים מתנהלים באופן הזה כדי שגם המפקד שלכם יהיה ער לבעיה שמטרידה אתכם, ובשביל שהוא יוכל להעביר לקב"ן תמונת מצב לגבי התפקוד שלכם. במקרה שבו המפקד הישיר לא מאשר לכם לפגוש קב"ן, תוכלו לנסות להשיג אישור ממפקד המחלקה או מהרופא של היחידה. קחו בחשבון שגם אם השגתם אישור, ייתכן שייקח זמן עד שתראו קב"ן כי התורים יחסית ארוכים. ומה עם מלש"בים? אם עדיין לא התגייסתם אתם בכל זאת יכולים לבקש לראות קב"ן, אבל לא בטוח שיאשרו לכם. יש כמה דרכים להשיג פגישה עם קב"ן לפני הגיוס – אתם יכולים לשלוח בקשה כתובה ומנומקת ליחידת מיטב, לבקש לראות קב"ן במהלך הריאיון האישי בצו הראשון, או להיעזר בפסיכולוגים המשרתים כקב"נים במילואים ומציעים ליווי מול צה"ל. שימו לב שבחלק מהמקרים, הצבא מזמן מעצמו מלש"בים לפגישה עם קב"ן, אם יש תיעוד לכך שהם מטופלים אצל פסיכיאטר או נוטלים תרופות פסיכיאטריות. מאחורי דלתות סגורות – אז מה קורה בפגישה עם קב"ן? פגישה עם קב"ן דומה במידה מסוימת לפגישה עם פסיכולוג, אבל ממוקדת יותר. בתחילת השיחה, הקב"ן עובר על הפרטים האישיים של החייל ושואל אותו על קשיים שונים בחייו הפרטיים כמו בעיות בבית, או בעיות שהיו לו בבית הספר. לאחר מכן, הקב"ן שואל על הקושי העכשווי שהביא את החייל לבקש פגישה. בהתאם למה שנאמר בשיחה, הקב"ן מחליט האם יש צורך בפגישות נוספות. לעיתים הקב"ן מוסר המלצות שונות הנוגעות לתנאי השירות של אותו חייל, ולעיתים מעביר את החייל להמשך טיפול אצל פסיכיאטר צבאי. כדאי לדעת שהקב"נים בצה"ל הם אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, ולכן קשה מאד לרמות אותם. מרבית החיילים שמנסים "לעשות הצגות" כדי להשיג הקלות שונות בתנאי השירות, רק יכשילו את עצמם ויפספסו את ההזדמנות לקבל עזרה. מה שקורה אצל הקב"ן נשאר אצל הקב"ן? ההשלכות האפשריות של הפגישה חיילים רבים נמנעים להיפגש עם קב"ן כי הם חוששים שמידע שנאמר שם יעבור למפקדים שלהם, או שזה ישפיע על המשך השירות שלהם ואפילו על מצבם באזרחות. אז קודם כל נרגיע ונאמר שהמידע שנמסר בשיחה עם הקב"ן מוגן תחת כללי הסודיות הרפואית, וברוב המוחלט של המקרים לא עובר לשום גורם. המצב היחיד שבו הקב"ן מחויב לדווח על תוכן השיחה, הוא כאשר נראה שהחייל מסוכן לעצמו או לאחרים. ולעניין ההשלכות, פגישה עם קב"ן לכשעצמה לא פוגעת בהמשך השירות הצבאי, ובעקרון אין מניעה לסיים את השירות כמתוכנן ואפילו להתקדם לתפקידי פיקוד וקצונה. אבל, אם הפגישה מובילה לשינוי משמעותי בשירות של החייל, אז כן יכולות להיות לה השלכות על העתיד בצה"ל. כמו שציינו, הקב"ן יכול להמליץ על שינוי בתנאי השירות שלכם ולקבוע, למשל, שאתם יכולים לשרת רק בבסיס פתוח. באופן דומה, הוא יכול להשפיע על השיבוץ שלכם, ולהחליט שאתם לא כשירים לשרת בתפקיד קרבי. במקרים חריגים יותר הוא גם יכול להמליץ על שחרור מוקדם. ומה קורה באזרחות? ככלל, אם אתם לא מדווחים בעצמכם שנפגשתם עם קב"ן, אז רוב הסיכויים שאף אחד מחוץ למסגרת הצבאית לא ידע על כך. מה שכן, אם בחרתם לעבוד במשרד ממשלתי או בגוף שקשור בשירות הביטחון, אז ייתכן שתידרשו לחתום על "ויתור סודיות", וליידע את הממונים עליכם בתוכן השיחה עם הקב"ן. בנוסף, צריך לקחת בחשבון ששחרור מוקדם מצה"ל על רקע נפשי עלול לגרור שאלות מצד מעסיקים וגורמים נוספים. החוק בישראל אמנם אוסר על אפליה בלימודים ובעבודה בעקבות שחרור מצה"ל, אבל ייתכן שעדיין תידרשו לתת הסבר לשחרור המוקדם. ללכת או לא ללכת? השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שנפגשים עם קב"ן יכול להיות ששמעתם שהקב"ן דואג רק לצבא ולא לחיילים, אבל האמת היא איפשהו באמצע. נכון, הקב"ן נדרש לדאוג גם לאינטרסים של הצבא ולא יכול לחלק הקלות ופטורים בלי חשבון. אבל, כאיש מקצוע, הוא רואה בראש ובראשונה את צורכי החייל, ואם הוא מזהה מצוקה אמיתית הוא מחויב לתת לה מענה. יש הרבה סיבות להימנע מפגישה עם קב"ן – הצורך לבקש אישור מהמפקד, החשש שהמידע שנאמר שם ידלוף החוצה, וכמובן הפחד מההשלכות האפשריות. אנחנו לא מזלזלים באף אחת מהסיבות האלה, אבל כולן מתגמדות למול הצורך בקבלת מענה לבעיה רגשית. אם אתם מרגישים שאתם צריכים לשוחח עם קב"ן, אל תתנו למכשולים בדרך לעצור אתכם. הקב"ן הוכשר בדיוק בשביל לעזור לחיילים שנמצאים במצב דומה למצב שלכם, ויש לו את הכלים לעשות את זה.