אולי יש לכם תכנים מקצועיים ובעלי ערך, אבל אם לא תדעו איפה לפרסם אותם הם כנראה לא יהיו אפקטיביים במיוחד. בשביל למצוא את פלטפורמת הפרסום המדויקת, חשוב שתגדירו את המטרות שלכם, תאפיינו את קהל היעד שלכם ותבינו איפה אותו קהל נמצא


אסטרטגיית תוכן מוצלחת היא כזאת שכוללת תמהיל מגוון של תכנים – גם טקסטים קצרים כמו מודעות ופוסטים, גם טקסטים ארוכים ומעמיקים כמו מאמרים וכתבות, וגם תכנים ויזואליים כמו תמונות וסרטונים. אולם הגיוון הזה לא נשאר רק ברמת סוג התוכן הנבחר. בשביל שהתכנים יגיעו לכל קהלי היעד הרלוונטיים, צריך לחשוב טוב טוב איפה מפרסמים מה. במילים אחרות – גם הפוסטים הקולעים ביותר וגם המאמרים הכי מעמיקים שיש לא יעשו את העבודה, אם הם יפורסמו בפלטפורמות הלא נכונות. 

ככלל פרסום התכנים של העסק צריך להתקיים בשני עולמות במקביל – באתר וברשתות החברתיות. זה נשמע פשוט, אבל עם כמות הרשתות החברתיות שקיימת שהיום, קשה לדעת באיזו רשת לבחור. בעלי עסקים רבים מוותרים על הבחירה, וחושבים שאם הם יפרסמו בכל הרשתות האפשריות הם יגדילו את הסיכויים שלהם להרחיב את קהל הלקוחות. בפועל נוצר מצב שבו מושקעים משאבים ברשתות שלא מניבות תוצאות מספקות, ובמקביל הרשתות הרלוונטיות לא מטופלות כמו שצריך, ולכן לא  ממשות את הפוטנציאל שלהן. בנוסף, לא תמיד יש הלימה בין סוג הפלטפורמה לסוג התוכן המפורסם בה – ואז בכלל רוב ההשקעה יורדת לטמיון. המפתח, אם כך, הוא מיקוד. למרות הפיתוי לפרסם הכול בכל מקום, עדיף להתמקד בשתיים-שלוש פלטפורמות רלוונטיות, לדייק את התכנים שמעלים אליהן, ולדאוג לתחזק אותן באופן יומיומי.


 שלושה צעדים לבחירת הפלטפורמה הנכונה לפרסום התכנים העסקיים: 

1. הגדירו את המטרות שלכם

לפרסום ברשתות חברתיות יכולות להיות מטרות שונות. יש עסקים שמנצלים את הרשתות כדי להגדיל את החשיפה למותג שלהם ולהרחיב את קהל העוקבים. עסקים אחרים מנצלים את הפלטפורמות האלה כדי לשתף תכנים מקצועיים ולבסס את האמינות שלהם בקרב לקוחות פוטנציאליים וגורמים בתעשייה. ויש עסקים שמשתמשים ברשתות החברתיות לטובת שירות לקוחות ואפילו מכירה.

הגדרת המטרות של העסק שלכם תעזור לכם לבחור את הפלטפורמה המתאימה ואת סוג התכנים שיופיעו בה, וגם תאפשר לכם למדוד את ההצלחה שלכם לאורך זמן.


2. אפיינו את הקהל שלכם

בשלב הבא אתם צריכים להגדיר את המאפיינים של קהל היעד שלכם באופן מפורט ככל הניתן. אם יש לכם נכונות להשקיע, ההמלצה היא לערוך מחקר פרסונות מקיף, שבו תמפו את כל הלקוחות הטיפוסיים שלכם. במידה שאתם עסק קטן ואין לכם די משאבים להקצות למחקר פרסונות מקצועי, עדיין חשוב שתשאלו את עצמכם מיהו הלקוח האידיאלי מבחינתכם. חשבו על הגיל שלו, על המגדר, על מקום המגורים ועל מצבו הסוציו-אקונומי. נסו להבין גם מהם תחומי העניין שלו, ולמה הוא עשוי להרוויח מהמוצר שלכם.


3. בדקו איפה הקהל שלכם צורך תוכן

אחרי שהבנתם למי אתם מכוונים ומה אתם רוצים להשיג, זה הזמן לאתר את המקומות שבהם הקהל שלכם צורך תוכן. אם אתם פונים בעיקר לנשים בחתך גיל מבוגר יחסית, ייתכן שהפלטפורמה שאתם מחפשים היא פינטרסט. אם קהל היעד שלכם מורכב בעיקר מבני נוער וצעירים בתחילת שנות העשרים, הטיק טוק יכול להתאים לכם מאד. במידה שאתם עסק שפונה לעסקים אחרים (B2B), כנראה שהפלטפורמה הנכונה עבורכם היא לינקדאין.

שימו לב שלכל פלטפורמה יש את האופי שלה, כך שאם הקהל שלכם נמצא בעיקר בטוויטר אתם יכולים להניח שהוא מחפש טקסטים קצרים וממוקדים, אבל אם הוא נמצא דווקא באינסטגרם, עדיף לכם להשקיע בתמונות אסתטיות ובסרטונים.


כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על כל אחת מהרשתות החברתיות המובילות, ולהבין טוב יותר איפה הקהל שלכם פעיל ואילו תכנים הוא מחפש >>

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.