פייסבוק, טוויטר ולינקדאין הן רק חלק מהרשתות החברתיות שקיימות שם בחוץ. הנתונים הבאים יעזרו לכם להבין איפה נמצא קהל היעד שלכם, אילו תכנים כדאי לכם לפרסם בכל פלטפורמה, ומה הערך המוסף שיש לכל רשת חברתית להציע
לכולנו ברור שהשימוש ברשתות החברתיות נפוץ, רק שלא בטוח שאנחנו מבינים עד כמה. מבט על הנתונים מגלה ש-82% מהאמריקאים בגילאי 49-18 משתמשים לפחות ברשת חברתית אחת. אבל לא צריך להתרחק עד ליבשת אחרת, גם כאן בישראל הרשתות החברתיות שזורות בשגרת החיים של רובנו. 86% מהישראלים מעל גיל 13 משתמשים ביו-טיוב, 80% מהם בפייסבוק, ו-77% מאותם נסקרים מעידים שהם נכנסים לבדוק את החשבונות שלהם לפחות פעם ביום.
עם כזאת סטטיסטיקה, אין ספק שחייבים להתייחס לרשתות החברתיות כאשר בונים אסטרטגיית תוכן. השאלה היא, איך בוחרים ברשת החברתית שתשרת את המטרות של העסק באופן הטוב ביותר? בראש ובראשונה חשוב להבין מהן מטרות העסק ומהו קהל היעד שאליו מכוונים. בשלב הבא צריך להסתכל על הנתונים של הרשתות החברתיות השונות, ולהבין איפה אותו קהל נמצא ואילו סוגי תכנים הוא נוהג לצרוך. ההבחנה הזאת היא קריטית בשביל להבטיח שהמסרים שלכם יגיעו לאנשים הנכונים.
אל תיפלו ברשת: הנתונים שיעזרו לכם לבחור את הרשת החברתית המדויקת עבורכם
פייסבוק
פייסבוק אולי נחלשת אבל היא עדיין הרשת החברתית הגדולה ביותר, וכמעט כל חברה דואגת לפתוח שם עמוד עסקי. היתרונות הגדולים של פייסבוק הם קהל מגוון בפריסה עולמית, וריבוי דרכים לפרסום תכנים וליצירת קשר עם לקוחות. החיסרון של פייסבוק טמון באותו גיוון ממש. לפעמים, מרוב אפשרויות, קשה לאתר את הקהל הנכון ולא תמיד ברור באילו מהפונקציות שהרשת מציעה כדאי להשתמש. מהסיבה הזאת חשוב לבוא ממוקדים, ולדעת למי אתם פונים ומה אתם רוצים להגיד.
טוויטר
טוויטר היא פלטפורמה מצוינת כדי לעורר מודעות למותג שלכם. בטוויטר ניתן לעשות שימוש בהאשטאג, ובכך לארגן דיונים סביב מילה או משפט. ההאשטאג גם מאפשר ללמוד על מה אנשים מדברים, ובכך לזהות נושאי שיחה פופולריים. חשוב לדעת שטוויטר לא מתאימה לפרסום של פוסטים ארוכים או תכנים מעמיקים, אלא מיועדת להעברת מסרים קצרים וממוקדים.
אינסטגרם
אינסטגרם פופולרית מאד בקרב צעירים ומתאימה מאד לעסקים שפונים שמתבססים על תכנים ויזואליים. בפלטפורמה הזאת ניתן לשתף תמונות וסרטונים בליווי טקסט קצר. שני פיצ'רים מרכזיים של האינסטגרם הם הסטוריז (פוסט שנעלם כעבור 24 שעות), ורילס (סרטונים באורך של דקה לכל היותר). הפיצ'רים האלה מקנים לרשת אופי עדכני וקליל שנוח להתחבר אליו.
פינטרסט
פינטרסט היא פלטפורמה שמתאימה לפרסום תכנים ויזואליים כמו תמונות, סרטונים קצרים ומשפטי השראה. הרשת הזאת מתאימה לעסקים שפונים בעיקר לנשים, ועוסקים בתחומים שמצטלמים היטב כמו עיצוב, אופנה ובישול.
יו-טיוב
יו-טיוב משמשת לפרסום תכני וידאו כמו סרטוני תדמית או הדרכות מצולמות. היא פונה לפלח גדול באוכלוסייה, כך שניתן להגיע באמצעותה לסוגים שונים של לקוחות. הפלטפורמה הזאת מתאימה לכל עסק שרוצה להנגיש מידע בעל ערך ולבסס את עצמו כאוטוריטה מקצועית בתחומו.
לינקדאין
הדגש בלינקדאין הוא על חיפוש עבודה ויצירת נטוורקינג. בלינקדאין יש מנוע חיפוש עבודה יעיל מאד, ואפשרות נוחה להציג את קורות החיים, הכישורים והניסיון התעסוקתי. בנוסף, ניתן לשתף שם תכנים מקצועיים ולהתחבר עם גורמים רבים בתעשייה. זאת פלטפורמה מצוינת לעסק שפונה לעסקים אחרים (B2B), והיא מתאימה גם ליצירת שיתופי פעולה וגיוס עובדים.
טיק טוק
טיק טוק היא רשת חברתית שצמחה בקצב מפתיע, והפופולריות שלה ממשיכה להישמר. כ-40% מדור ה-Z מעידים שהם מושפעים באופן ישיר ממוצרים שהם רואים בטיק טוק – כך שאם המותג שלכם פונה לצעירים, אתם מוכרחים להיות שם. שימו לב שהפלטפורמה הזאת מאפשרת להעלות סרטונים קצרים שנועדו לתפוס את העין מהר, ולכן מצריכה יצירתיות ויכולות צילום טובות.